Veel gestelde vragen - Bestellen & Bezorgen
1. Wat zijn de betaalmogelijkheden?
2. Moet ik verzendkosten betalen?
3. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
4. Met welke vervoerder werkt Elka Pieterman?
5. Kan ik mijn bestelling traceren?
1. Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Bij Elka Pieterman heeft u de mogelijkheid om te betalen via factuur of automatische incasso. Uw factuur ontvangt u de dag nadat de order is verstuurd via de mail of post. Daarnaast kan facturatie via het centrale betalingssysteem van uw inkooporganisatie lopen.
2. Moet ik verzendkosten betalen?
In Nederland werken we samen met DHL. Over het algemeen gelden onderstaande kosten voor zendingen in Nederland:
Orders boven € 150,- excl. BTW worden gratis verzonden (Waddeneilanden boven € 250,- excl. BTW).
Bij orders tussen € 75,- en € 150,- excl. BTW rekenen wij € 5,95 verzendkosten.
Bestelt u voor minder dan € 75,- excl. BTW dan betaalt u € 8,95 orderkosten.
De kosten voor zendingen buiten Nederland zijn afhankelijk van het land en de transporteur. Hiervoor neemt onze Export-medewerker altijd eerst contact met u op.
3. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Orders die maandag t/m donderdag voor 20:00 uur zijn geplaatst, worden de volgende dag bij u bezorgd. Orders die u vrijdag voor 20:00 uur plaatst, ontvangt u op maandag. Is uw winkel op zaterdag geopend en heeft u de producten met spoed nodig? Dan bestaat de mogelijkheid om uw bestelling zaterdag te ontvangen. Voeg dan als opmerking bij uw order “zaterdaglevering” toe. Hier zijn extra kosten aan verbonden.
4. Met welke vervoerder werkt Elka Pieterman?
Elka Pieterman werkt binnen Nederland uitsluitend met DHL voor pakketbezorging. Brievenbuspost wordt verstuurd via PostNL.
5. Kan ik mijn bestelling traceren?
U kunt de huidige status en levering van uw pakket volgen door in te loggen op de Elka Webshop. Bij het kopje “lopende orders” klikt u op het ordernummer dat u wilt traceren. U kunt daarna op de Track&Trace link van DHL klikken.
Indien u niet in de gelegenheid bent om uw zending op het aangegeven moment op het afleveradres te ontvangen, willen wij u vragen dit voor 17:00 uur telefonisch te melden aan onze Customer Service. Eén van onze collega’s zal dan contact opnemen met DHL en u verder informeren.